första förbandskunskaperna fram...

Asså min mamma är nog värre än mig när det handlar om blod och klantighet. Klantigheten ÄR hon värre än mig på..Många gånger om. Förutom att hon i morse spillde ut ett glas juice över bordet så lyckades hon ikväll me ännu en sak. Att skära sig i tummen på kniven när hon skulle torka den. Och hon ska jobba i kök?? Vet dessutom inte hur många gånger hon har lyckats med att skära sig på knivar och allt annat på jobbet. Men idag gjorde hon det hemma istället. Så det var bara att agera sjuksköterska och kolla igenom sjukvårdsskåpet och mitt första förbandkitt efter kirugtejp och möjligt tryckförband. Sedan hjälptes jag och pappa åt att linda om mammas tumme medan mamma stod och trodde hon skulle svimma. Ehh, just det. Det är jag som inte brukar klara av blod, förutom mitt egna då av nån anledning. Men mamma är nog allt värre än mig.. Jisses!
Nu vet jag iallafall vem jag har ärvt min blodskräck från.. =)



Nä, fortsätta med packningen vad det jag skulle göra nu.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0