lön och csn.. :)

Äntligen har både min lön och mina csn-pengar kommit. Detta innebär återigen 5-siffrigt belopp (gånger 2) på mitt sparkonto och 4-siffrigt på mitt "vanliga" konto. Där brukar det iofs alltid vara fyrsiffrigt.. men ändå! Äntligen kan jag känna mig lite mer rik och inte fattig längre..
Verkar säkert helt mysko.. det brukar ju vara tvärt om... När man jobbar under sommaren brukar en student känna sig ganska rik i jämförelse med resten av året då man endast har studiebidrag.
Men jag har det lite annorlunda.. Jag tar nämligen inte ut min lön jag tjänar under sommaren förrän i slutet när jag slutat jobba. Istället klarar jag mig på förra sommarens lön under sommaren, och har årets lön till nödvändiga investeringar, oförutsedda händelser och som reserv till nästa sommar.. Ett himla bra system. Enligt mig iallafall! ;)

Detta innebär till exempel att jag nu skulle kunna köpa mig en ny dator... som snart skulle behövas mer än väl...men det är då om jag orkar ta tag i det. Det känns dock som en hel verksamhe att köpa en ny dator för min del. Har alldeles för många kriterier på behov som ska uppfyllas.. Fast det gör iofs det hela mycket enklare.. Då vet jag nästan vad jag vill ha.. Men bara nästan... är mycket kvar!
Det som jag dock vet är att jag inte vill ha en Acer igen.. Den är verkligen inte bra på att vara kompatibel med vissa program som jag använder. Börjar tröttna på att ofta behöva använda andra program för att kunna öppna vissa saker.. Så om de inte utvecklat Acer till det bättre och gjort den kompatibel med mina behov, så lär jag byta datormärke nästa gång jag köper dator.. Men än så länge fortsätter jag med min kära dator.. Den är ju ändå helt okej än så länge. Dock lite seg ibland.. Men det är sånt man får ta. Den är ju trots allt tre år nu..

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0