när kommunikationen brister

Ibland blir man så trött på nåt som man verkligen egentligen gillar. Just nu för min del handlar detta om scouterna. På minder än en vecka har jag fått ett samtal från nilkas om hur det blir i höst. Och det fick jag i torsdags när det var uppstartsmöte och öppet hus som varken jag eller tessan visste om. Sen igår fick jag ett mail från styrelsen som frågade om jag kommer vara ledare i höst och om det är så att vårt möte imorgon kan genomföras, och att de verkligen behöver mig för att de har brist på ledare just nu... Trodde faktiskt att niklas iallafall hade sagt något till styrelsen i torsdags.. men verkar ju inte som så. Och ikväll ringde tessan till mig och sa att niklas hade ringt till honom me andan i halsen för att höra om hon kan vara ledare i höst me.. Ute i god tid eller?! Så vi är ganska så trötta på scoutkåren för tillfället. Men bestämde att vi ska hålla i mötet imorgon.. Är ju inte snällt mot våra junorscouter annars. De ser ju fram emot att scouterna börjar igen. Så då är det bäst att hålla i mötet. Även om vi inte har nån koll alls på vad vi ska göra och på hur många ledare vi är heller för den delen.. snacka om kass kommunikation.


Nåt som däremot har börjat och är tillbaks i stort sett gamla former är kören! Ikväll blev det första övningen för min del, de började ju förra veckan, men det hade ju inte jag nån koll på.. hade iofs knappt koll på att vi hade övning ikväll heller för den delen, men tänkte det är bäst att gå dit och hoppas på det bästa.. Och det visade sig vara en mycket bra tanke. Är visst mailen som strulat lite, så därför man inte fått nån info. Men nu är jag back on track även där. Kändes dessutom himla bra att bli välkomnad med en kram och ett stort leende från Markus. Härligt! Dock kändes det lite konstigt att det "gamla gänget" (ida och emelie bl.a.) inte är kvar längre.. men de hade iofs inte jag varit heller om det nu inte hade blivit som det blev: att jag valde att plugga ett halvår till i kalmar. =) Var kul att få sjunga igen iallafall! Och shackles är helt underbar att sjunga! Lite utmaning och härligt tempo och då är det ju som roligast! :P



Nu ska jag ägna resten av kvällen vid tv:n och kolla på Legally Blond på 3:an. Har sett den filmen ett antal gånger, men den är ju fortfarande lika bra! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0