tidsplanering..

Har hämtat mina fem böcker på pressbyrån nu, två i mikroekonomi och tre i statistik. Snacka om att jag fyller på min bokhylla och kursböckersamling med ännu fler matematiska böcker nu. Man kan ju undra om jag tycker om matte?! Och ja, det gör jag!

Sedan har jag ägnat den senaste timmen till att gå igenom statistik materialet på webbstudieplatsen. Läst introduktionen och sen planerat in tidsplanen i min kalender.. så nu består min kalender av en himla massa statistikplanering. Så nu ska jag fortsätta att fylla på den med lite nationalekonomiplanering oxå. Så blir den helt full sen! Ligger ju dessutom efter en vecka i bägge kurserna så har en del att ta igen, iallafall ett kapitel för varje kurs och sen dessutom veckans kapitel. Får nog lägga om min struktur på dagarna nu så att man kommer igång och plugga på morgonen och därmed kan få lite gjort på förmiddagen. Annars är jag ju sämst på att gå upp innan klockan tio om dagarna.. Nä lite struktur får det nog bli nu om jag ska få nåt gjort om dagarna! För det är ju bara att konstatera: Distansstudier kräver så mycket mer självdiciplin än vanliga kurser på högskolan (samhällsvetenskapliga inriktningar) och de kräver ju verkligen självdicplin.

Men nu ska ta mig en kopp grönt mint te och fortsätta med min pluggplanering!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0