förkylning o fönsterputsning

God förmiddag!
Solen kom nyss fram mellan molnen och gjorde det lite ljusare.. härligt, härligt! Dock är jag galet trött idag.. Varför är en fråga? Gick och la mig och läste vid tolv igår och somnade vid halv ett och sen gick jag upp vid nio idag.. Alltså borde jag ju fått tillräckligt med sömn.. men är ju ändå trött.. mysko.. Får väl skylla på min förkylning.. halsen gör ont, hostar som en gris när jag väl får hostanfall och har huvudvärk från och till.. Jobbigt värre! Men jag är ju inte den som är den så pluggas och städas ska det göras här idag ändå. Och putsa mitt fönster som jag inte putsade igår.. Fick nämligen vid fyra tiden igår för mig att putsa mitt ena fönster.. det som var skitigast... Så nu är det rent och fint.. men då ser man plötsligt smutsen på det andra fönstret istället så är bäst att ta det med!

Det är faktiskt lite mysko att fönstrena kan bli så smutsiga.. Bor ju trots allt på tredje våning, så logiskt sett bör de ju inte bli så smutsiga.. Men dock har jag en balkong ovanför mina fönster, så på grund av den så blir de ganska så smutsiga.. Speciellt i jämförelse med mina grannars fönster som inte har nån balkong ovanför.


Igår på scouterna bad jag förresten 2:a års juniorerna skriva ner på ett papper vad de vill göra under terminen. För att få lite fler förslag till terminsprogrammet... Listan resulterade i följande:
  • lasergame
  • gokart
  • knopträning
  • badhuset
  • lankväll
  • bowling
  • massa hajker
  • halloweenhajk
  • vattenkrig
Märkts det att vi bara har killar på juniorerna...?!  Inte så mycket scoutigt precis.. Men lite av det ska vi nog kunna få in.Typ knopträning, badhuset och nån hajk... =)

Nu ska jag sätta igång med nåt av dagens göromål..om det dock ska bli plugg, städning eller putsa fönstret först är inte bestämt än.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0