handlat och uppflytt

Har nyss varit och storhandlat me familjen. Sista i åhus på länge.. Nästa storhandling för min del blir i kalmar på lördag! Då ska jag fylla upp kylen, frysen och skåpen så det ska räcka ett bra tag! Iallafall de där inte köpa så ofta matvarorna.. Juice, yoggie, mjölk, ost, grönsaker och frukt lär jag ju få köpa snart igen. Men allt det där andra ska jag passa på att köpa på lördag när familjen är med och man har en bil att ta hem allt i.. är så jobbigt att cykla med för många kassar och ännu värre att gå med det.. Dessutom är det ju ganska så tråkigt att handla.

Att flytta upp till kalmar igen ska annars bli skönt.. vet att jag sagt detta innan, men visst är det skönt att vara hemma hos föräldrarna ett tag, men när man väl har flyttat hemifrån en gång så är det skönt att bo själv.. =) Hemma hos föräldrarna är det alltid nåt man bli irriterad på, speciellt när mamma ställer sig bakom en när man sitter vid datorn och skriver eller nåt! Hallå, man har faktiskt ett privatliv, även om jag gärna delar med mig delar av mitt liv till dem behöver de liksom inte veta allt! Dessutom blir man nog ännu mer distansfri när man bor 20 mil iväg från föräldrarna. Då kan de inte komma upp på spontanbesök eller liknande.. Vilket är rätt så skönt! Sen är dessutom min lägenhet i kalmar inredd av mig och ingen annan och det gör ju att man trivs väldigt bra där me! Så när jag flyttar upp igen på lördag ska det bli skönt! =)

Men först har jag en packdag framför mig imorgon.. När man bott hemma i tre månader så har man en hel del packning och inte minst har man köpt på sig ytterligare lite. Även om jag vet att jag inte köpt så jätte mycket kläder denna sommaren... Som tur är, risken finns ju annars att allt inte kommer få plats i mina garderober i kalmar. De är rätt så fulla när väl alla kläder är på plats! Men men. En stor rantanfaj är nog passande inom snar framtid när jag väl är uppe i kalmar igen.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0