Skärtorsdag

Jaha, idag ska man gå påskkärring då... om man varit i Sverige vill säga. Här vet jag inte alls vad det finns för påsktraditioner, och det är inget jag tänkt ta reda på heller. Appråpå påsk så hade farmor lite fel i att det är första gången jag firar den iväg.. för så är det inte. Dock är det första gången jag firar den utan varken familj eller närmaste vännerna. Men annars har jag firat påsk både på påskläger sådär 3-4 ggr. och i Taizé en gång. Så vanlig svensk påsk är inte så vanlig för mig. Läs mitt inlägg från förra påsken så förstår man.

Nej, nu ska jag inte sitta här utan istället ta en dusch och sedan om en halvtimme cykla iväg till skolan för att prata med Mark, hoppas han är där!
Sen bär det av mot Groningen.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0