härliga ledighet

Har haft två sådär härligt bra dagar nu, eller ja sen i torsdagskväll rättare sagt. Trots lite smått julstress så börjar mycket falla på plats nu. :)

I torsdagskväll var det höststämma och jul(i)fest på scouterna. Stämman bestod kort och gott av att välja styrelsen, där enda skillnaden blev att daniel slutade och jag blev invald, och sen var det lite andra små punkter som skulle fastställas. Därefter blev det god sommarmat (nypotatis, kassler, ananas, matjesill, gräddfil och gräslök) och julklappsutdelning. Där alla fick ett snyggt grönt scoutparaply. Passade ju bra då det verkligen snöade den kvällen, eller nja inte riktigt, men paraply är alltid bra att ha. :)

Stannade i åhus till igår och sen vaknade jag självklart kl sex på morgonen och var klarvaken. Så trots att jag var helt ledig så blev det upp och äta frukost med familjen och sen slöade jag och pappa med nyhetsmorgon och tidningsläsande i några timmar innan en andra frukost vid nio. Därefter blev det en varm och seg bussen in till stan som dels var så full så att alla från villaskolan till stan fick stå och dessutom tog den 35 min på sig att köra till stan, i vanliga fall tar det 20 min.. Att snöväder kan påverka så mycket är galet. Men kom till stan iallafall!
Sen blev till maxi och handla lite så man klarar sig fram tills jag åker till Åhus för julen, och därefter lite senare ner på stan för att börja köpa julklapparna. Så nu har man tre av sex julklappar klara.. Men återstår som sagt tre.. som jag dessutom inte har en blekaste aning om vad jag ska köpa. Men får bli till att gå på stan och försöka fixa dem imorgon eller på måndag och hoppas att fantasin inte har några gränser typ! :)

Sen har då helgen stora favorit varit besök av J :), som kom igårkväll och åkte ner mot Lund igen ikväll. Blev en mysfredag och slapp lördag, förutom fika besök av familjen en stund i eftermiddags. Dock är frågan när vi kan ses nästa gång med jul och allt nu. Men bra känns det iallafall. :)

Ikväll har jag fortsatt denna slappa lördagen med en promenad i snön fram och tillbaka till stationen och sen bara slappa i soffan med tv-tittande och bloggläsande. Men nu ska jag krypa ner i min nybäddade säng istället med den senaste Elle-tidningen.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0