30 December - årets näst sista dag

Då återstår det bara två dagar av detta året.. Två dagar som är väldigt varierade. Idag är det en seg dag, en dag för att ladda upp för morgondagen. Det enda inplanerade idag är en tvätt-tid mellan 14-18. Ganska skönt.. Imorgon blir det till att packa och sen vid två, halv tre åker vi (jag, carro o chrille) till stenungsund för nyårsfirande hos Lisa. Ska bli skoj, skoj! Bara mitt nackonda försvinner tills imorgon.. annars lär det bli jobbigt, kan inte vrida huvudet utan att det gör ont i nacken. Så kör på värktabletter och zongel just nu.. Testade tigerbalsam först.. men det gav bara en extrem isande känsla på hela det värkande området, så blev inte så mycket bättre av det. :S Så hoppas att zongelen hjälper bättre.

Annars har de senaste två dagarna varit bra och härliga. Måndagen var en lugn dag med en liten runda på stan för att kolla in rean.. fast hittade inget på den.. Däremot blev det en brun kofta och en vit hårklämma på cubus för lite av mina julklappspengar. Koftor kan man aldrig få för många av! :) Sen kom J på kvällen och så blev den en myskväll med god mat och film. =)

Igår var det inplanerat ett Ikea besök i Malmö och därefter till Greta i Staffanstorp med familjen. Vilket innebar att klockan ringde vid åtta, halv nio och sen kom familjen och hämtade upp mig och J vid halv tio för att sedan köra mot Lund och lämna av J innan vi fortsatte till Malmö och Ikea. Där blev det lite shoppande av glödlampor, värmeljus, lite kökssaker som nya skärbrädor, ny karaff, måttsats och vitlökspress och lite dekorationsstenar m.m. Mestadels förbrukningsvaror helt enkelt! Passade även på att gör ett besök på Ilva när vi ändå var ute på Svågertorp, fast att gå där direkt efter man varit på ikea är lite chock i prisklasser.. men det var inte så oväntat! =) Sen blev det en helkväll i staffanstorp hos pappas moster med underbart god mat, massa prat och en promenad till kyrkogården för att tända ljus på pappas morbrors grav. Insåg då att det var första gången jag var vid graven.. och då är det ändå sådär, nog 8 år sedan han dog, och har varit i staffanstorp ganska många gånger sen dess. Men har tydligen missat att gå till graven... så kan det bli. Var fint att se den, även om det var ganska så mörkt eftersom vi var där vid halv tio på kvällen.
Väl hemma vid tolv, halv ett på kvällen (natten!) stupade jag nästintill i sängen. Var galet trött, fast kanske inte så konstigt då det blev dåligt med sömn natten innan. Och idag sov jag till tio.. så nu borde jag vara utsövd iallafall. :)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0