smått halt ute

Undra hur många som har trillat av de isfläckar som varit här och var idag och speciellt var i morse. Själv lyckades jag med bedriften när jag skulle cykla ut från uppfarten på väg till vårdcentralen. Precis när jag skulle svänga ut kände jag hur cykeln gled i sidled under mig och höger knä och båda händerna hamnade plötsligt rakt på isfläcken och marken. Var glad jag hade vantar på mig även om de blev genomblöta, men eftersom jag var precis utanför huset så blev det in igen för att iallafall byta till ett par nya och torra vantar! Sen blev det till att cykla till vårdcentralen med smått försiktighet i svängarna. Ville ju inte riskera att halka igen precis.. vilket däremot en tjej gjorde precis utanför vårdcentralen/folktandvården. Och hennes ansikte och händer såg inte så roliga ut kan jag säga. Men som tur var kom var den från kommunen som var ute och sandade, förbi precis innan mig så hon fick lite hjälp av honom och antagligen in till vårdcentralen. Såg iallafall tjejens cykel utanför vårdcentralen när jag gick ut därifrån en kvart senare. Usch, är aldrig kul att cykla omkull på isfläckar.. Är glad att jag bara skadade knät, för det gör rätt så ont bara de!

Ajja. Nu sitter jag iallafall med min hemtenta igen. Det går sakta framåt även om jag har sådär 2500 ord kvar att skriva till kl 14 imorgon.. Får nog försöka bli lite ännu mer kreativ nu i eftermiddag om detta ska gå vägen. :S
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0