snöblask

Usch, vad jag inte gillat snön och kylan idag.. eller i eftermiddag, kväll rättare sagt... blev härligt (ironi) blöt av snön när jag gick från designcentrum till bussen.. Var helt vit när jag kom fram och det är inte så himla långt att gå. Håret var ganska så blött och resten med. Usch för att gå i snöblandat regn!
Sen väl nere på centralen var det ena tåget (17:02 tåget) så mycket sent så att man lätt kunde räkna ut att jag inte skulle hinna med tågbytet i hässleholm. Så blev till att vänta på nästa istället, som också självklart var försenat, så stod nog ute på perrongen i Lund (orkade inte ta mig till väntsalen(den ligger ju inte så logiskt till)) och väntade i sådär 40 min.. de var ganska kallt kan man påstå. Speciellt när fötterna redan var lite blöta efter att ha gått i snöblasket. Tur att tågen är varma (oftast iallafall)! :)
Dock blev nästa chock för kroppen när tåget kom till krstd och bussen till åhus precis körde från stationen. Yej, springtur genom stan nästa då!  För vänta en halvtimme på nästa buss är lite väl länge! Vi var dessutom några stycken som dessutom sprang genom stan visade det sig, då det inte bara var en gång busschaffören fick frågan varför han inte väntade när han kunde se att tåget var på väg in och det nästintill alltid är folk från tåget som ska med åhusbussen. Speciellt eftersom den ändå får stå på rese och vänta i några minuter innan den ska gå. Men vi hann nog alla med bussen i vilket fall. =) Men att springa i snöblask genom stan när det dessutom är nollgradigt ute är inte så kul.. Lungorna mår inte så bra nu..

Men, men kom till Åhus gjorde jag och sista seniormötet för terminen hann jag oxå med.. även om det inte var många där.. Dålig stil seniorer! Förutom Felle som var där och ni som sagt till att ni inte kunde komma. =)

Nu ska jag ta och sova här hemma i åhus. Sen blir det hemtentaskrivande hela dagen lång imorgon!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0