veckans roliga..

Har ju faktiskt hänt lite skoj den senaste veckan med och inte bara plugg. Kan ju börja med i tisdagskväll då vi hade bakkväll på scouterna med båda seniorlagen ihop. Blev massa bakat och det mesta blev gott me. Bara havrekakorna som blev ganska så misslyckade. Var nog nåt i receptet som inte stämde.. Eller blev nåt riktigt fel, för först var smeten riktigt rinnig och så ska det ju inte va!
I onsdags blev det raka vägen till VG:s när vi var klara i skolan vid halv tre för att jobba på metro. Var nog sista onsdagen jag jobbade där med största sannolikhet. Nästa termin är Tora förman på fredagarna istället, så lär nog bli att man jobbar där nån gång istället då. :) Sen spenderades natten hos tora, med ca 5 timmars sovande (nästan rekor efter en jobbkväll), innan det var skola och grupparbete som väntade hela torsdagen. Satt i Alfabyggnaden från nio till halv sex ungefär.. Wiie.. roligt med grupparbete.. eller inte! Men skulle det vara klart dagen efter så var det bara att sitta och läsa och skriva om, skriva nytt för att få det så att att alla blev nöjda. Tror att jag börjar hitta ganska så bra i alfa-byggnaden nu med.. haha! :) Sen spenderades ännu en kväll o natt i Lund innan jag åkte tillbaka till Krstd i fredags.

I fredagskväll blev det tjejkväll me Hanna med hemmalagad pizza och idol och massa prat! Var på tiden och lika kul som vanligt! Sen i lördags blev det plugg och ner på stan för att leta present till mamma och köpa nåt till mig själv att ha på mig på kvällen när vi skulle till malmö. Hittade både ock och lite till. Så klart! Dock inga julklappar köpta än..
Vid fyra begav jag mig sedan till rese för att möta upp familjen innan vi fortsatte till stationen för att ta tåget till Malmö och Slagthuset för att äta buffe (med julbordsinlag) och sen se Magnus Ugglas revy. Sista föreställningen i malmö btw. Och den var tokbra!! Underbar! Ja allt!! Alla hans bra låtar kom i värsta medley showen/revyn under sista timmen och allra sist stod hela teatersalongen (som var nästintill helt full) upp och sjöng allsång till Kung för en dag! (iallafall alla som kunde texten, resten stod bara och klappade!) Helt underbar stämning! Sen blev det hem igen, med dessutom ersättningsbuss mellan malmö och lund.. Så nu har man åkt in ännu ett håll i lund me.. Bussen körde nämligen in ett håll som jag aldrig åkt tidigare o inte pappa eller mamma heller för den delen.. Spännande vilka vägar de kan få för sig att välja. 

Söndagen (igår) spenderade jag med ytterliggare lite plugg och sen blev det avbrott med fikabesök av familjen som åkt in till stan för att köpa julklappar och därefter åkte jag med Hanna ut till skepparslöv kyrka för Luciafirande. Var fint, speciellt barnkören men den äldre kören låg på 40+.. känns lite sådär i ett luciatåg faktiskt! Men julstämning fick jag iallafall lite till! =)

Blev iallafall en hyfsad uppladdningshelg inför denna sista pluggveckan på en månad.

Familjen i malmö
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0