Amsterdam it was

Nu är jag hemma igen (ja, alltså tillbaks i leeuwarden) sen halv niotiden närmare bestämt. Har haft det riktigt roligt i Amsterdam. Även om det varit intensivt och en himla massa gående så att fötterna är helt möra ch trötta nu. Blev dessutom inte mycket sömn i natt, typ max 5 timmar (knappt det) så är jäkligt seg. Och därför ska jag istället för att sitta här krypa ner i sängen och sätta på en film på datorn, så blir det en ordentlig uppdatering om helgens Amsterdam besök imorn. När jag förhoppningsvis fått sova ut och har hunnit smälta alla intryck. För det är verkligen en hel del! Gick en guidad tur på 2,5 timme, med en sjukt rolig guide som verkligen kunde Amsterdam och dess historia. Så blev en himla massa fakta och en himla massa foto! Men det tar jag som sagt mer om imorgon.

 Amsterdam by night
At the dam


Inez, Janneke och jag på pubrunda (på tredje baren)


Pratade även med familjen på skype ikväll.. Pappa fyller ju 59 år idag, så var ju bara tvunget att hinna med ett samtal och samtidigt ge dem lite uppdatering om Amsterdamresan. De är ju nyfikna och vill veta vad jag är med om. Så då är det bäst att dela med sig. Vilket jag gärna gör. =) Hoppas bara att de kan komma ner hit nån gång under våren eller början av sommaren. Hade varit helt underbart att visa allt för dem som jag får se! Iallafall det som kan vara kul för deras del att se! =) Men det återstår att se hur det blir.

Nä, sängen var det nu ju.. Ska bli såå skönt! Har aldrig längtat efter en säng som är så nedluggen och verkligen är som en sked som jag gör nu. Att det ska krävas en natt i överslafen på en våningssäng på ett hostel delandes rum med 16 andra för att uppskatta det är ju positivt. Haha!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0