att vara svensk i nederländerna

Det bästa med att vara i ett land där det inte är många som kan svenska är att man kan sitta och prata om vad som helst, var som helst utan att nån annan förstår. Som igår när jag, frida och lollo satt på en pub i Amsterdam eller på tåget hem. Vi kunde prata om exakt vad som helst utan att någon annan förstod.. Det är ganska så skönt! Dessutom är det ju ingen risk att någon läser över axeln på en om man sitter och läser en bok eller liknande. De förstår ju inte vad där står.
Ja, det var en av dagens tankar det, som inser det positiva med att vara svensk i nederländerna. =)

Återkommer med mer uppdatering senare. Först ska jag bara byta om och sen städa av lite här. Tänkte att det kan vara på tiden då det är över en vecka sen jag städade mitt rum sist, och köket är oxå ganska så smutsigt så tar nog en runda där med.



       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0