kårobligatoriet slopas

Är det någon mer än jag som läst att kårobligatoriet ska slopas från och med 1 juli i år? Vad tycks om det?

Jag tycker faktiskt det är bra. Det är faktiskt bättre att det är frivilligt än obligatoriskt. Eller om det skulle fortsätta vara obligatoriskt skulle jag anse att det skulle behövas sänkas i alla fall. För nu är det dyrt! Minst 500 kr per år betalar man för att, för min del få skriva tentorna. Inte riktigt så givande. Men visst det är nog mer givande om man deltar i allt som studentkårerna gör och så, då får man iallafall nåt för pengarna även om man betalar ytterliggare en summa då med.
Eller kom på att jag utnyttjar faktiskt en del av rabatterna som man får iofs. Men långt ifrån alla, och just nu har jag två studentkort. Det om nåt är ju onödigt!

Så jag tycker det är bra! Sen kan jag iofs tänka mig att betala en symbolisk summa istället, om det nu är så att jag ska fortsätta plugga i höst. Vilket jag inte vet än..
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0