köpt nederländska smärtstillande-tabletter

Idag blev det skolan från nio till ett, sen på vägen hem stannade jag till på cambuurplein för att handla mat. Gick även in på Trekpleister för att handla lite smått som huvudvärkstabletter, hårinpackning och deo. Upptäckte då att de har LÖSODIS där! Okej.. inte så jätte stort sortiment.. men det finns iallafall! Snacka om att bli förvånad! Dock köpte jag inget idag, vet med mig att isåfall kommer påsen bli uppäten illa kvickt, när jag sitter och pluggar. Men nån annan dag då ska jag allt köpa det! Lösgodis är ju en vara det är ont om i detta landet annars. 

Det som jag däremor undrar över är hur bra huvudvärkstabletterna med paracetamol är när de bara kostar € 0,95. Fast de var på 500 mg så någorlunda bra måste de ju vara.. Ajja, återstår att se när jag behöver dem. Är ju lite oroande när man inte riktigt vet vad det är för tabletter. Än så länge har jag ju haft mina svenska panodil. Men nu börjar ju de ta slut, så då får man ju ge sig på de nederländska istället. Men priset kan ju iofs beror på att det inte riktigt är samma medicinmonopol här som i sverige. Här använder man ju bara apoteket till att hämta ut receptbelagd medicin, allt annat som huvudvärkstabletter, förkylningspreparat m.m. säljs ju i butiker där man kan köpa allt som har med kroppsvård att göra. Så hoppas att mina nya huvudvärkstabletter har någorlunda verkan iallafall.

Nu ska jag fokusera på nationalekonomi resten av dagen kvällen. Förbereda mig så mycket om möjligt inför tentan imorgon är planen.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0