leeuwarden vinter väder

Nu ska jag snart ut i snöblasket igen.. Fast det positivt är att det slutat snö/regna nu.. Vilket det färemot gjorde i morse, tokmycket! Och detta upptäckte jag precis när jag gått utanför dörren. Men orkade inte gå in och leta upp mina regnbyxor då.. Tänkte att så farligt är det inte.. Fast det var det! Var dyblöt om jeansen och skorna när jag kom till skolan. Mysigt.. inte! Men under första lektionen tog jag av mig skorna så att iallafall sockarna kunde torka och sen torkade jeansen sådär i lagom takt.. Så i tid till att PBL slutade och jag skulle ta mig hemåt igen hade mina kläder torkat någorlunda.. Dock blev jag ju blöt igen när jag cyklade hem.. Fast inte lika blöt som på vägen dit.. Men då skulle jag iallafall hem så blev till att byta till torra kläder när jag kom hem igen. Det roliga är att det var verkligen bara i leeuwarden det var sånt här väder för vår lärare som vi hade första lektionen bort ett antal mil härifrån och det var först när han kom till leeuwarden som det var snö, eller ja snöblandat regn kan man snarare påstå.. Han gladde oss dessutom med att nu har vi varit med om typiskt leeuwarden vinter oxå!

Fick mitt andra paket hemifrån idag.. Innehållandes ytterliggare kläder, några skor och en mobil. Så nu har jag mitt svenska nummer igång igen.. =) Dock blir det till att ha två mobiler med sig numera.. men det är ju inte så stor tyngd i vilket fall.

Nä, dags att cykla till skolan igen nu. Nederländska i kväll.. Får se hur mycket man kommer ihåg från förra veckan..
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0