en smått förvirrad dag

Är hemma efter första dagen i skolan och den var... hmm.. lite smått förvirrad och ostrukturerad skulle man nog kunna sammanfatta den som. Började hela dagen med att byta sal det första vi gör då vi skulle ha workshop, typ motsvarighet till svensk föreläsning, vilket innebar att vi behövde en sal med projektor och det finns det inte i PBL salarna som var den salen som stod på schemat. När vi väl bytt sal sen var det problem med projektorn med efter vår lärare Han Liu (som jag tyckte var en väldig härlig och jordnära lärare) hade hämtat en annan person som kunde lite mer än henne så gick den igång! Första lektionen var ganska så mycket av en mjukstart.. men ändå väldigt typisk för skolans utlärningssätt, vilket innebär att det är mycket diskussioner i grupper och att eleverna är delaktiga i lektionen.

Sen hade vi nästa lektion direkt efter med den som är ansvarig för kursen. Han är lite av den arroganta typen, men ändå bra. (tyckte jag iallafall) Dock vet jag inte om jag lärde mig nåt. Kändes mest som upprepning av inköpskursen jag läste förra våren. Men så är de iofs ganska lika till en viss del oxå.

I eftermiddags hade vi då PBL (problem based learning) Men först började vi med att delas in i team för ett Game (typ porjekt) som jag tror vi ska jobba med under hela kursen. Där vi ska vara olika företag och ta fram nåt.. tror ingen har så stor koll på vad vi ska göra riktigt än dock. Men det löser sig nog till slut. Sen gick vi över till själva caset.. som var lite smått förvirrande. Fast ett tag verkade det solklart och sedan blev det helt förvirrat igen.. Sen ska vi kolla upp en massa till nästa gång vi har PBL. På hollänska företagssidor.. snacka om att göra det ännu mer förvirrat. Kan man liksom inte ha internationella företag i en kurs som är på engelska. Men här är det hollänska företag.. Jaja.. blir nog bra det me. Men vi är som sagt lite granna förvirrade..


Däremot har jag fått min välkomstväska av jolanda idag (bilden nedan). Så därmed kunde jag fylla på mitt stenden kort och därmed handla lunch. Som oxå var himla förvirrat idag. Förra veckan var det så mycket bättre. Men tror att teamen går runt på skolan, eftersom det är skolans turism och service studenter som sköter bland annat restaurangen på skolan m.m.

Sen har jag även varit på International office och fixat mitt relationnummer. Inte konstigt jag inte kunde logga in på datorerna. Hade ju fått fel nummer. Gahh! Nu ska jag bara fixa så att jag blir registrerad på kursen. Är registerad på skolan men inte på kursen, iallafall inte som det ser ut nu.. och sen ska jag nog försöka byta så att jag tillhör RBS istället för IBMS som program, det verkar vara bättre administation inom RBS.



Dags att laga lite mat nu och sen ska jag bege mig till kanaalstraat och festa hos lollo och frida och resten av folket som bor där och säkert massa andra.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0