lördagskvällen och en intressant iakttagelse

Hmmm.. Det är ganska så intressant det här. Har nu suttit och läst igenom ca 60 blogginlägg från olika bloggar som jag hade på bloglovin sen igårkväll och fram tills nu, och en sak är sjukt konstig.
På många bloggar kan man läsa om att de ska kolla på melodifestivalen och lite kommentarer om att denna omgångens låtar var bra och mindre bra, olika åsikter beroende på vilken som bloggar. MEN ingenstans, verkligen inte på någon blogg kan man läsa om vilka som gick vidare... Hallå! Det måste väl vara någon som har något att säga om de som gick vidare, respektive inte gick vidare... eller?!? Eller bara vill delge sina läsare som inte kan se melodifestivalen om vilka som gick vidare...
Ja, detta är ganska intressant måste jag påstå!

Så nu ska jag istället in på någon tidningssida istället och läsa om vilka som gick vidare. Förra veckan fick jag ju en uppdatering direkt från familjen via skype. Men igårkväll var jag ju inte hemma och när jag kom hem vid halv fyra i natt var det inte riktigt det jag prioriterade.


LIte kort om gårdagskvällen då ja. Började med att möta upp Tündi, Oscar, Halinda och Filipp vid De waag för att sedan cykla till pannkaksskeppet och äta god mat där. Och där fanns verkligen hur många olika sorters varianter av pannkakor som helst. Verkligen inte som i sverige där pannkakshusen har typ det "vanliga", typiska svenska som man har till pannkakor, och kanske finns även amerikanska pannkakor. Men här var det istället likt en Pizza meny. Galet många olika varianter av saker att ha på pannkakan, och två olika sorters pannkakor, savoury panncakes (lite saltare) eller mer sweet panncakes. Och på savory panncakes kunde man ha bacon, skinka, ananas, champinjoner, ost med mera i olika kombinationer. Medan man på sweet panncakes kunde ha äpple, kanel, banan, sirap med mera, med mera. Massor av olika fanns det att välja på iallafall! För min del blev det ananas och ost. Gott, gott! 
Vid nio tiden begav vi oss sedan till Frida och Lo för lite förfest, eller vad man nu vill kalla det och senare joinade även Elin och Hanne. Därefter blev det utgång till Gloppe, fast med en tripp inom the irish bar först. Blev hur som helst en mycket rolig kväll som slutade med kebab hos Omar på Tel Aviv som vanligt!  =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0