heldag två i skolan

Idag blev det ytterliggare en heldag i skolan. Började kvart över nio och kom hem vid tre tiden. Då hade vi haft två lektioner och sen skrivit ihop task 2 till PBL:en efteråt. vilket tog ca två och en halv timme. Gillar fortfarande inte detta med PBL. Idag var jag verkligen inte aktiv på den lektionen heller, inte bra för betyget. Tror jag sa fyra saker under 1,5 timme... men var ganska trött och hade huvudvärk också var det en himla komplicerad task. Inte ens Filipp som är amerikan förstod vad texten handlade om.. så hur ska vi då förstå den. Skriven på ganska så dålig engelska skulle man kunna påstå!
Men fick reda på att det är en massa fel i vårt module häfte (nähä!) så vi ska få nya nästa vecka. När Mr Fransen sa det väntade alla på att han skulle säga att de får vi oxå köpa.. men där hade vi tur, han sa nämligen att vi bara skulle säga till i studentshopen (där man köper alla böcker till modulesen m.m.) att vi skulle ha dem och så fick vi behålla de som var fel. Det var ju bra! Tror nämligen ingen skulle vilja betala ytterligare 2,50 € för en liknande bok som vi redan har. No way!

Väl hemma har jag pluggat nationalekonomi.. Yeey! Har ju tenta om tre veckor så är ju bäst att börja plugg nu. Men är himla galdatt vi har studyweek om två veckor, det passar bra att plugga järnet då.. samtidigt som jag gissar på att vi ska börja ordentligt på våra assignments då oxå. Fast kan ju hoppas att det inte blir så.

Imorgon eftermiddag, kväll åker vi på snabbvisit till Amsterdam, eller vi är iväg i ett dygn.. men det känns som en snabbvisit när vi inte ska åka härifrån förrän 16:45, tar ju två och en halv timme till amsterdam med tåget, så är ju inte där förrän sju. Men sen har vi iofs hela lördagen i amsterdam. Ajja, ska bli kul att se staden från nära håll. Har ju än så länge bara sett den uppifrån när jag kom med flyget och från tåget (fast då var det mörkt).

Men nu ska jag ägna mig åt lite filmtittande. Ledig och därmed sovmorgon imorn! Skönt! Är inte så stort fan av att gå upp kl 7:00 varje morgon som sagt!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0