söndag, vart tog du vägen?

Jisses vad denna dagen bara försvann..  Vet ju knappt vad jag har gjort, men plötsligt bör jag sova snart igen.. 
Tror iofs att anledningen till att dagen vekligen bara susat förbi beror på att jag vaknade vid tolv.. Och när jag väl hade ätit frukost, läst bloggar och resdagböcker, kollat lite olika tidningar och duschat så var klockan tre! Alltså var halva dagen gången! Sen började jag med det ena och sen det andra och mitt i allt skulle man laga mat också. Sen passade jag även på att torka av hela kylskåpet. Nån hade lagt nån juicepaket eller liknande ner så att det hade runnit ner i salladslådan och när jag ändå var igång med att diska den kunde jag lika gärna fortsätta med resten. Så nu luktar kylskåpet helt okej igen.. Det har haft en mycket konstig doft sen jag flyttade in.. Men nu är alla små rester och grejjor borta! =) Och dessutom hittade jag en gammal glasspaket i frysfacket.. undra hur länge det har stått där??

Sen ikväll har jag pratat lite med pappa på msn. Fick veta att det kommit en korrigeringsfaktura från telia till mig. Så blev lite förvirrat med tanke på att jag har två fakturor som just nu väntas på att betalas till just telia, men efter lite diskuterande kom vi fram till att den ena av dem ska jag inte betala, för det är därför jag har fått en korrigeringsfakura istället. Så istället för att betala 419 kr ska jag betala 26 kr! Det är en ganska bra korrigering tycker jag! Och det betalar dessutom mamma och pappa för de tyckte det var lite överkurs att skicka ner en faktura på en sådan liten summa till mig. Sen skulle pappa ringa och höra om min andra faktura som jag har att betala oxå. Den är på en liten större summa så hade varit skönt att få den rättkorrigerad oxå. Vill inte betala 1097 kr till telia när jag egentligen bara ska betala ca 400 kr.  Visst lär ju få tillbaka pengarna senare i annat fall.. Men är surt att betala mer än vad jag ska göra när jag verkligen behöver pengarna just nu! Så lyckas pappa fixa det, så blir jag glad!! Är ju lite jobbigt för mig att sitta i telefonsamtal med telia härifrån. Blir lite dyrt om inget annat!

Ajja, hoppas att det löser sig. Resten av kvällen har jag sedan pluggat nationalekonomi! och sen kollat på tv. The hills, NCIS och Ghostwisper blev det, och självklart allt med nederländsk text.. Så inte nog med att jag över mig på atta lyssna på olika sorters engelska dialekter så över jag även min nederländska. Effektivitet eller vad!!

Men nä nu ska jag nog allt sova. Imorgon blir det en heldag plugg så bäst att lägga sig i tid så att man kommer upp i vettig tid oxå. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0