mat

Nu är jag mätt för tredje gången idag.. =) Så bra det kan bli va? Dagens middag blev, efter att ha konstaterat att jag måste verkligen handla imorgon, spagetti med pesto och broccoli och så vitlökbröd till det. Så fortsatte på dagens vegetariska lunch med en vegetarisk middag oxå. Till lunch i skolan idag åt jag nämligen en kopp nudelsoup med scrambled eggs och vad det mer var som var i och till det en fullkornsbulle och banan.
Till lunch i detta landet är nämligen vanligast att man äter bröd av nåt slag, i skolan kör de stenhårt på baguetter och panini och sen har de även lättare soppor. Så idag körde vi på soppa. Man måste ju variera sig ibland.

Appråpå mat så måste jag ju lista de saker jag börjat äta och dricka sen jag kom ner hit för en månad sen.
I dricka väg är det ju ÖL, vilket blev redan första dagen när jag kom ner hit eftersom det inte finns cider här, och öl är ju trots allt billigar än vin när man är ute. Plus lättare att beställa.

Sen i mat väg är jag numera storälskare av panini med mozarella, tomat och basilika eller pesto. Och det som jag verkligen fått mersmak för med är just Pesto. Har aldrig gillat det så mycket innan, men efter att ha fått det på varma bröd och just panini, så har jag börjat tycka om det med och det passar ju även bra till pasta. Vilket det tyvärr har blivit väldigt mycket av den senaste tiden (inte bra, alltså pastan då).

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0