filmkväll, packa, boka tågresa

Äntligen fick jag sova en natt utan att ha en väckarklocka som väckte mig på morgonen. Skönt! Det har inte hänt sen förra lördagen.. om ens då.. :S

Igårkväll blev det film/tjejkväll me madde. Sista innan jag flyttar! Shit vad konstigt det känns. Men vår filmkväll var mysig iallafall.. Tittade på Hemlig Agent, den var bra, handlade om andra världskriget och fem kvinnor som riskerade sitt liv för att hindra gestapo och stoppa andra världskriget genom dagen-D. Sen började vi kolla på My blueberry nights.. fast orkade inte kollade klart på den. Båda två satt och höll på att somna.. så då bestämde vi att det var nog dags att bryta upp. Tror jag ska kolla klart på den idag istället.. Den var lite seg.. men började komma igång i mitten.. så är noig värd att se slutet på. =)

Annars ska dagen ägnas åt att packa.. Vet dock inte vart jag ska börja idag? Fortsätta tömma bokhyllan kanske? Och sen börja med en garderob... ja, så får det nog bli. Sen ikväll är jag bjuden på middag hos Maggie och Roger! Det är oxå den sista innan jag flyttar! Usch.. vad tråkigt allt känns! Allt flytta från en stad man har bott i i 3½ år är faktiskt riktigt jobbigt. Men kommer med största sannolikhet tillbaka.. på besök! =)  Med både maggie och madde och många andra vänner här så är det ju ett måste!

Måste boka tågbiljett från Amsterdam till leeuwarden idag me. Senast imorn ska Skolan, FrEC och min housing officer veta vilken tid jag kommer till Leeuwarden nästa måndag. Så idag måste jag fixa det sista. Frågan är ju bara hur lång tid behöver jag på Amsterdams flygplats, från att jag landar till tåget. En timme borde räcka... eller en och en halv timme kanske är bättre? Jaja, får väl höra med pappa lite om vad han tror. Pratade me mamma om det igår.. men hon visste inte och hann inte med att ta upp det med pappa. Känner att det är bra att ha nån att diskutera det me. Vill ju inte riskera att missa tåget. Och eftersom jag ska till en sjukt stor flygplats, så kan det vara bra att ha lite tid där.. så man inte får stressa för mycket. Hatar att stressa när jag reser, framförallt när man har mycket packning! 
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Zarah

Jag tror nog att en och en halv timme är bättre, hellre vänta lite än missa tåget ju:)

Hur känns allt nu då? Läste att du tyckte det kändes tråkigt att flytta och det kan jag förstå men samtidigt behöver man förändringar här i livet, nya utmaningar och så. Man måste ju känna att man levt sen när man börjar bli gammal;) Tycker det verkar jätte spännande iaf!



Det går bra i skolan, men man är lite ovan vid alla läxor och så hehe. Inte gått i skolan på så länge ju så man är inte van vid att använda huvvet på det sättet;) Men det är väldigt intressant så då går det ju lättare!

Just nu är hela familjen sjuka här hemma, dötrist:( Får försöka ge mig av till skolan ändå, missar så mycket annars.



Tänkte höra med dig om du kommer ha någon resedagbok eller så? Alltså, på nätet menar jag så man kan gå in och läsa? Hade varit kul i så fall!

Ha det fint!

Kramkram

2009-01-18 @ 12:07:09
URL: http://minlillamolly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0