pool, pubcrawl, welcomeparty

Igår började dagen kl tre med biljard på BigBen och därefter middag på den skrattande kon som sedan övergick i pubrunda där vi besökte 5 pubar i leeuwarden. Dessa pubar var verkligen helt olika, en som hade shottar till ganska bra pris, en musikbar med för kvällen livemusik, en hårdrocksbar (som luktade mögel), en gaybar och slutligen vår favorit, en bar som hade ett stort dansgolv. =) Tilläggas ska kanske att på varje pub fick vi minst en shot eller liten drink och sen blev det några öl oxå, så vi hade alla lite lagom mycket i oss när det var dags att gå vidare till det officiella välkomstpartyt på doozo för oss utbytesstudenter. Där var det helt plötsligt en kille som kom fram till mig och frågade om jag var svensk. Ehh, japp. Men det roliga var hur han kunde se det? Fast han påstod att svenskar har ett speciellt utseende.. så därför kunde han se det. Lite intressant! Dessutom var han ett stort fan av sverige, och har varit där några gånger.. så vi hade ett mycket kul samtal om sverige och jämförelser till holland.

Men det är rätt kul för det var andra kvällen i rad det har kommit fram någon till nån av oss svenskar och undrat om vi varit just svenskar.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Funderar på att kanske försöka fixa en cykel. För det börjar bli galet tradigt att gå vart man än ska. Är ju inte precis så jättenära till centrum eller skolan, så en cykel hade underlättat mycket. Då hade det tagit typ 5-10 min till centrum istället för 15-20 min.


And some pics!

mitt väldigt enkla och spartanska rum..


introduktionsveckan
jolanda, daniella, oscar


Kalmargänget!


Biljard
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0