dessa planerings bekymmer

Nu har jag bestämt mig för hur jag ska ta mig från schiphol till leeuwarden. Har ändrat mig några gånger om idag, mellan om jag ska ta taxi/shuttle bus service eller tåg.. Och hade nästan bestämt mig för att ta taxin.. men precis när jag skulle skicka iväg mailet till skolan så fick jag för mig att kolla tågen igen.. Och nu blir det tåg.. Det fanns visst ännu fler att välja mellan än vad jag märkt tidigare och hittade nu två tänkbara som går två timmar efter jag landat. Det måste ju räcka! Så de två jag har att välja mellan kommer fram till leeuwarden exakt samma tid.. 21:14, men däremot går de med tjugo minuters mellanrum och det ena tåget har ett byte medan det andra har två.
Och nu har jag skickat iväg mail till de tre olika personerna som ska ha information om när jag anländer. Så nu kan jag inte ändra mig.

Det enda jag kan göra är att jag kan ta ett tidigare tåg och ha telefonnr till FReC (Foreign Relations Committee) med mig, så att jag kan ringa dem om jag anländer tidigare än planerat, eller senare med för den delen.

Kvällen har varit mycket trevlig. Blev god middag hos maggie och roger och sen snack om allt mellan himmel och jord som vanligt med älskade vännen! Kollade även på filmen greven av montecristo (den nya versionen). Har sett den gamla, men den nya var bättre! Riktigt bra! Kommer sakna våra kvällar. Är ju verkligen så att varje gång vi träffas kan vi komma in på det mest otippade och oväntade samtalsämnena. Idag kom vi in på skolämnen som man läste på gymnasiet och sen betyg därefter. Hur vi lyckas komma in på sådana ämnen är en bra fråga.. Men det är alltid lika trevligt iallafall!

Men nu är det dags för mig att sova.. Måste ju upp kl åtta imorn för att lägga in en tvätt! Tänkte passa på att tvätta så mycket som möjligt nu, så slipper jag packa ner otvättade kläder till åhus. Och självklart var den enda tiden som passade imorn mellan åtta och tre.. Så det är bäst att tvätta då helt enkelt!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0