motivation och disciplin

Nu har jag tappat allt som har med pluggmotivation att göra... Att bara börja med övningstentorna eller nåt annat känns så långt borta och inte alls kul. Men om jag ska klara tentan på lördag... vilket jag ska(!) så måste jag komma igång igen och plugga och det är typ snart! Annars lär jag ju aldrig fixa denna tenta... inte som det känns nu iallafall.
Men när jag väl kommer igång så kan jag däremot sitta hur länge som helst och känner på mig att större delen av kvällen kommer att ägnas åt plugg ikväll.. Är ju tillbaks i kalmar nu igen (som jag btw kom till vid elva tiden i förmiddags, efter att ha satt mig på ett tåg kl åtta imorse). Så nu kan jag plugga ungefär när som... och därmed är dock disciplinen inte lika bra länge. För det är ju så att när man har nån annan att anpassa sig efter blir disciplinen på att plugga faktiskt mycket bättre.. För då anpassar man tiden till att plugga på ett helt annat sätt. Så där hade faktiskt min lärare i makroekonomin mycket rätt. Han sa att småbarnsföräldrar är de som har bäst pluggteknik för de planerar sitt studerande på ett helt sätt än vad en person som bor själv gör och det stämmer nog även för de som är sambo m.m. Eftersom man måste anpassa sig efter nån så får man därmed också en helt annat pluggdisciplin. Vilket jag har haft fram tills nu. Men nu är jag tillbaks i min lägenhet igen (som bara är min i typ 5 dar till..) så nu blir det till att köra slut-tentaplugget här!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0