hett på jobbet

Vilken dag och då är bara halva dagen gången.Tokvarmt på jobbet, stressigt som bara den ett tag, varför ska alla alltid komma i stora klungor? Sen lite sura och otacksamma gäster på det, tallrikar som tog slut, mjölk, fil och juice som vi inte hann fylla på. Och klantiga jag som glömde ställa in mjölken i kylen när jag hade fyllt på kaffemjölken, vilket gjorde att jag lite senare lyckades slå till mjölkpaketen så halva mjölken rann ut på rullvagnen och ner golvet.. Ahh! Jag tyckte väl helt enkelt inte att vi hade tillräckligt att göra ändå, utan att vi hade tid att torka upp en liter mjölk från golvet med. =) Som sagt vilken dag. Att sen städa och dammsuga på det i denna varma hetta är inte så härligt. Därför tog vi (jag och emilia) oss en lugnstund på trappan efteråt när vi väl hade slutat för att svalka(?) ner oss, eller iallafall varva ner kroppens tempo lite. Konstaterade då när vi satt och pratade att vi har varit i Taizé tillsammans, men mig som hjälpledare/medresenär till Emilias konfagrupp. Det var inget som nån av oss hade tänkt på. Men helt klart en rolig upptäckt!

Nä, nu ska jag inte sitta här längre utan ska istället iväg till hanöhallen (kvantum) och handla med familjen.
Förresten är det starten på Kristianstadsdagarna idag vilket är lika med starten på två och en halv hektiskt vecka. Först kristianstadsdagarna i 9 dar, sen på fredag i nästa vecka börjar beachhandbollens festivalen som är i 10 dar.. Det är lika med festivaler i 17 dagar som är inom två mils avstånd. =) Jädrans vad folk det kommer vara på bussen m.m!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0