Österlenrunda

Efter en ledig dag igår som gav sovmorgon och sedan spenderades runt om på österlen så var det back to work imorse igen. Snabba svängar här kan man påstå. Och imorgon och tisdag är jag ledig igen.. enligt schemat iallafall. Men får se hur det blir. En på jobbet sa upp sig i fredags så blev lite kaos, mest med schemat. Men kaos är till för att ordnas. Så med lite kontakter och villig resterande personal så ska det nog bli rätt på schemat igen. Dock är denna veckan inte riktigt att lita på. Tar ju ca en vecka innan schemat ordnas upp igen.

Igår blev det som sagt österlen. Med stopp på kiviks musteri, i skillinge, middag på löderup strandbad, vidare till kåseberga, därefter ystad och slutligen tomelilla innan vi körde via sankt olof och vitaby hem. Måste ju passera pappas barndomstrakter (och även mina och emils barndomssomrar trakter) när man ändå är i närheten. Sen på hemvägen körde vi inom åhus och beställde pizza och under tiden vi väntade på att de skulle bli klara gick vi en runda i hamnen. =)


Skillinge och middag på löderup strandbad, åt helstekt rödspätta, första gången i mitt liv jag ätit en helfisk som man själv får filea. 

Kåseberga

Ystad med fika på Bäckahästen mitt i Ystad


Och slutligen Åhus!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0