Tur i otur

Hade en sådan där tur-i-oturen-start imorse.
Vaknade vid 06:20 och undrade varför inte min väckarklocka (klockradion) hade gått igång. Den skulle ju gått igång tio min tidigare. Men det visade sig att det var strömavbrott i huset, och antagligen på större delar av vattentornsområdet. Vilken himla tur att jag vaknade av mig själv istället. Hade inte varit så kul för emilia om jag hade försovit mig. Vi hade nämligen 75 frukost imorse, alltså alla vandrarhemmets gäster. Men som sagt så vaknade jag av mig själv. =) Så kom upp i tid iallafall. Dock blev det till att fixa sig och äta frukost i mörker... eller ja i sommarmörker. Är ju faktiskt inte så mörkt i huset på sommaren även om det är mulet ute, så det gick iallafall. Sen kom mamma och brossan upp oxå och undrade om det var strömavbrott och mamma gick ut för att kolla propparna. Men eftersom hela huset var mörkt och inte jordfelsbrytaren gått in så hade jag redan konstaterat att det var strömavbrott i  större delen området och inte bara i vårt hus.
Hoppades iallafall inte att det skulle vara strömavbrott i hela åhus hade varit så jobbigt att fixa frukost då. Men det var det som sagt inte, både trafikljuset och mackarnas informationstavlor lös så därmed var det ju ström i centrala Åhus. =) Sen blev det jobb och en undran om det skulle börja regna hela förmiddagen. Var helt annat väder än vi haft de senaste dagarna/ veckorna. Molnigt och blåsigt istället för strålande solsken ger ganska snabbt undran om det ska bli regn. Men är först nu i eftermiddag som det blivit regn, och nu regnar det ihållande istället. Är smått konstrast till gårdagens strålande solsken och 30 gradiga värme.

Stranden igår

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0