blåmärken

Som att det inte var nog med att jag lyckades skaffa mig två blåmärken på jobbet igår, genom att råka slå i höger armbåge två gånger i rad, så spädde vi på mina skador och blåmärken ytterliggare idag.

Först under frukosten när jag lyckades gå emellan diskmaskinen och emilia samtidigt som hon skulle ta en diskback (ni vet de där gula) som stod ovanpå diskmaskinen. Det resulterade i att diskbackens kant åkte rakt in i min tinning (och nästan öga)! Ajj!! Gjorde sjukt ont! Men turligt nog att man jobbar i ett kök då, blev fram med en isklamp och vira in den i en handduk och sen ha den mot tinningen ett tag. Mest för att bedöva smärtan och försöka minska ner en eventuell svullnad. Och det lyckades, i alla fall i några timmar. Nu gör det tokont i tinningen och så fort jag blinkar ännu ondare. Så är ganska inställd på att det kommer bli både rött, blått och gult inom snart tid.
Lite senare lyckades jag skaffa mig ytterliggare ett blåmärke, men denna gången på knät när jag skulle bädda våningssängar nere på vandrarhemmet och slog knät i en stege.. Ajj, igen! Där är det nu ett fint blåmärke.. eller fint och fint.. lite konstigt snarare. Fast gör som tur är inte alls lika ont som min tinning och öga.
Ja man kan helt enkelt påstå att min högra sida av kroppen är lite mörbultad nu, höger öga/tinning, höger arm och höger knä, är/blir prydda med blåmärken.

Har nästan bestämt mig för att tacka ja till Lund nu. Fast får jag ett jobb av de jag sökt, ska söka blir det nog det.. men om jag inte fåt nåt så blir det med största sannolikhet plugg i lund i höst, och bo i krstd.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0