fredag

Idag blev det en seg morgon.. gick upp vid nio, sen frukost med mamma och brossan med nyhetsmorgon på tv:n. Där den stora nyheten om Michael Jacksons död gick sig varm. Tror det pratades om i ungefär varannan mening. Okej, kanske inte riktigt men nästan. Men det är verkligen tråkigt, the King of Pop är död så helt klart kan man ägna lite tv-tid åt det.

Resten av förmiddagen satt jag sen och läste korsord och sen gick jag igenom min garderob lite. Hittade lite klänningar som jag glömt bort jag hade och en klänning åkte på, fast blev istället som kjol. :) Är bra när man kan använda en klänning till mer än bara klänning.

Efter att jag sen lagat dagens lunch som blev wokade grönsaker, kyckling och nudlar åkte vi i familjen in till stan och där blev det in i affärer och ut igen och in i nästa osv. Målet var leta bikini till mig och kolla in rean lite. Sen hamnade vi på Kappahl, där jag hittade en kjol som verkligen var en ANNA-kjol! Sen hittade jag även en bikini, som jag såg när jag var där inne igår, fast då fanns den inte i min storlek men nu fanns den. Även mamma hittade lite reakläder och när vi sedan stod i kö till provrummen kom Monica ut helt plöstligt! Visade sig att hon och madde (min härliga syssling) var på stan. Så blev lite släktträff mitt i allt! Alltid lika kul! =) Sen träffade jag på dem igen inne på cubus lite senare efter att både familjerna varit och fikat/ätit glass. Ett bevis på att Kristianstad är litet, stöter man på någon en gång kan man räkna med att man träffar på samma person igen lite senare. =)

Sedan bar det vidare till Maxi för storhandling innan vi kom hem igen och satte igång grillen för att grilla kyckling och till det blev det stekt nypotatis, sallad och vitlöksbröd. Enkelt och gott!

Nu ska jag slå mig ner i soffan för nån timmes slappande, sen blir det till att sova. Hamnade på att jobba imorn då Emilia skulle bli bortrövad ikväll/natt för lite hemligheter på annan ort. Men det gör bara att då får hon ta en av mina lördagar som jag har senare i sommar och behöver få bytt.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0