Pepparkaksbrun

Jag börjar bli pepparkaka snart.. iallafall på framsidan av kroppen, baksidan är desto blekare. Snacka om bra start på sommaren. Va pepparkaksbrun i början av juni, eller ja pepparkaksbrun är jag inte riktigt än. Behövs nog några timmar till i solen.. fast inte många! Det positiva med att ha mörka pigment och otroligt lätt för att bli brun. =) Är dessutom så duktig så att jag smörjer in mig med solskyddsfaktor här! Är ju inte alltid jag är så duktigt på det i Sverige. Men eftersom jag är några grader närmare solen här = solen står högre så tar förnuftet in. Så solskyddsfaktorn är (nästan) alltid på. =)

Idag slog jag ihop mitt sittande i solen med lite pluggande. Så ut med korgstolen, vatten, modulebook, kollegieblock, miniräknare, penna och suddi och sen blev det lite ekonomiräknande. Efter nån timme när jag inte orkade ha så mycket böcker i knäät längre, blev lite varmt, så bytte jag till att läsa i min ena engelska romanbok, som jag började läsa i för två månader sedan och fortfarande är i början av. Har nog aldrig varit med om att en bok varit så seg att läsa. Eller jo, fast denna är riktigt seg, är nu på sidan 59 av 404 sidor. Ska vi gissa på att jag är klar med den lagom till mitten av sommaren kanske..


En sak som ligger och tar upp mycket tid av tänkande just nu är hur jag ska lösa resan på midsommar. Jag och Carro är ju inne på att åka till taberg. Men då är frågan hur jag ska ta mig dit? Är ju faktiskt ganska så onödigt att Carro kör ner till skåne först för att sedan köra uppåt igen. Så då är ju frågan hur jag ska ta mig uppåt. Med bil vore det enklaste, men hur ska jag få tag på en bil? och är kanske inte så klokt på att jag ska sätta mig och köra 2,5 timme när det blivit ganska få timmars sömn natten till midsommar. Speciellt inte när jag inte kört bil på 5 månader, fast dock brukar inte trötthet vara något som påverkar mig när jag väl ska köra. Så är fortfarande en stor fråga hur jag ska ta mig dit?!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0