solbränd och flygplan

Min nya vana är att sova en stund på eftermiddagen ute i solstolen eller på solsängen och fram tills idag har jag lyckas att sova bara korta tider och alltså undvikit att bränna mig. Men idag blev det lite för länge. Min rygg är röd nu.. Fast kan kanske dels också bero på att ryggen inte fått så mycket färg innan. Har mest blivit framsidan som fått färg, men nu i eftermiddag fick ryggen en dos också.


När vi hade fikat i eftermiddags hamnade pappa och jag kvar i soffan där ute och bara satt och kollade rakt upp i himlen och på alla flygplan som flög över. Vi bor liksom mitt under en flygfålla (sträckan sthlm-sturup-kastrup-söderut) där det är tok mycket trafik vid halv fyra - halv femtiden varje eftermiddag. Så idag satt jag och pappa och kollade på flygplanen och försökte gissa vad varje plan var. Om det var airbus eller boeing, eller det var nog mer jag som gjorde det. :) (är smått skadad efter sista kursen jag läste). Är ju ganska så lätt att se när det är jumbojet och sånt.. men boeing/airbus är lite svårare. Iallafall när man bara ser dem underifrån på sådär 10 000 - 12 000 m höjd.  Dock ganska så kul! Men en sak är säkert, flygplan är riktigt maffiga och stora. :P
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0