3 länder och 10 orter på ett dygn

Tre dagar sen jag skrev här nu, så dags för en uppdatering! Dock väldigt kort sådan. Är så sjukt seg efter helgens alla händelser, så har inte blivit mycket slappt här.. Har inte ens hunnit packa upp än.. Men i sinom tid ska resväskan vara tom. Det nuvarande målet är imorgon kväll!

Iallafall i torsdags åkte jag och oski från leeuwarden vid nio på kvällen. Vid tjugo i tolv var vi sedan på flygplatsen i Amsterdam, och då blev det till att leta upp nånstans att sitta. Hittade två bänkar så där barrikaderade vi oss, med resväskorna emellan som fotstöd! =) Sen blev det lite försök till att sova.. vilket gick sådär men lite sömn fick man, trots städning m.m. som skedde runt om. Vid fem öppnade sedan vår incheckning, så då passade vi på att checka in våra väskor, min vägde 27 kg! Oops, bara 5 kg mer än vad man egentligen får ha utan att betala övervikt. Men slapp betala övervikten ändå! Fick bara en varning om att tänka på det till nästa gång. =) Sedan blev det igenom säkerhetskontrollen, lite småshoppning i taxfreen och därefter vidare till gaten där vi satte oss, passade även på att köpa lite frukost och sen vid tjugo i sju var det till att gå på planet. Sen började resan ännu mer hemåt och kl åtta landade vi på Kastrup! 20 min tidigare än beräknat. Detta gjorde oxå att när vi väl hade fått våra väskor och kommit ut i ankomsthallen så blev det till att vänta på familjen som skulle komma med tåget vid 08:35. Så istället för att de fick vänta på mig så fick jag vänta på dem, fast bara sådär en fem min. =) Sen blev det glädjetårar i massor av att se familjen och när vi väl hade kramats klart blev det tåget över till Sverige och Malmö igen! =)

Därefter fortsatte midsommaraftonens resande ännu mer. Först till Staffanstorp där vi hämtade upp pappas moster och fick lite förmiddagfika/frukost. Sen vidare till Åhus med en tur inom Lund med på grund av vägarbeten på E22:an. Väl i Åhus blev det uppackande, dusch, lunch och packa om. Sen bar det av till Kristianstad för tåg till Hässleholm. En halvtimmes väntande där och sedan vidare med tåg till Alvesta och ytterliggare en halvtimmes väntan och därefter sista tåget till Taberg där midsommar skulle spenderas. Där blev det en halv välkomstkommitté på stationen bestående av Carro, Kerstin och Bibbi! Sjukt kul och härligt att träffa dem igen. Sedan blev det hem till Jimmys hus för ännu mer återträff med massa vänner och dessutom lära känna ytterliggare en hög människor. Blev en mycket rolig och trevlig midommar som verkligen var värt allt resande som det blev. Besökte sammanlagt 3 länder och 10 orter under ett dygn. Till det dessutom extremt lite sömn under 45 timmar, om jag inte slog mitt rekord på antalet timmar att vara uppe så var det väldigt nära i annat fall. =)

Igår eftermiddag blev det sedan tillbaka till skåne igen, fast denna gången med Carro och i en bil! Var sen hemma i några timmar innan det bara iväg igen. Denna gången till Broby/Sandby och Henkes place för att träffa ännu mer vänner! Blev ännu en trevlig kväll, med groggar (dock inte för min del eftersom jag var körandes) och "skönsång" till värsta blandningen av musiken, Nanne Grönwall och Lillasyster direkt efter varandra är ju inte riktigt den vanligaste kombinationen precis. =)

Idag har det spenderats tid med familjen. Blev lite besök i kristianstad med Jysk och Intersport som mål, sedan en cykeltur i åhus i eftermiddags med lite handling på hanöhallen/kvantum, och har konstraterade att det mesta är sig likt! Dock noterar man åhusskånskan och kristianstadsdialekter ännu ytterliggare lite mer nu än vad jag gjort tidigare.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0