earth hour om ca en timme

Det är earthhour ikväll och jag har planerat att även jag ska släcka ner allt som går på el.. fast hur lätt är det när man bor som man gör? Och dessutom ska iväg på fest runt nio.. det innebär ju att tiden fram till klockan är nio kommer jag hålla på att fixa mig och lyssna på go musik! Detta blir smått jobbigt! Fast ska faktiskt göra så gott jag kan, vilket innebär att från halv nio kommer jag köra datorn på endast batteri, och tända mina ljus.. sen har jag faktiskt inte mer som går på el på mitt rum. och sen i vårt gemensamma rum är det typ alltid ganska så mörkt i vilket fall och just nu är till och med tv:n avstängd! Så det är ganska bra förutsättningar faktiskt!

Men det var inte det jag skulle skriva utan om earth hour.. Verkar som att för många så handlar det bara om att man ska släcka lyset. Men det är ju faktiskt så mycket mer, till exempel att stänga av datorerna och tv-apparaterna. De om något drar ju rätt så mycket ström! Sen har vi alla andra tänkbara saker som går på ström.. Så glöm inte att stänga av det med om man nu vill delta i earth hour!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0