melodifestivalbidragen

Nu har Svt lagt upp alla bidrag (även de som gått till final) så att man kan lyssna på dem på webben så det håller jag på me just nu. Vill ju ha någorlunda koll på vilka bidrag det är som är med och tävlar i år.

Men jag bara undrar hur man kan få för sig att ha dansband med i meodifestivalen? Och även sopran/operasång, känns verkligen helt felplacerat och att dessutom Marlena gick vidare till final är ju ännu mer konstigt.
Sen en annan sak som jag tänkt på nu när jag lyssnat igenom bidragen. Det är faktiskt ganska mycket falska toner hos de olika artisterna. Nån mer som tänkt på det? Eller är det bara jag som är överkänslig?

Ajja, hoppas att för min del att Måns, EMD, Agnes eller Molly vinner. Eller förresten jag vet inte..  Bara det är nån som har någon slags chans att ta en bra plats eurovision och att det är nån som inte sjunger falskt så blir jag nog nöjd. Sen om det är någon av mina favoriter så blir jag extra glad. =)

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0