Ost - hållbarhet?

Alltså nu börjar jag undra... äter jag mindre ost här än i kalmar, eller har osten här bara kortare hållbarhetslängd, eller är det bara så att gouda ost är sämre i hållbarhet än alla andra ostar???
Ja, detta undrar jag verkligen.
För nu ikväll när jag skulle gör knäckebrödsmackor med ost så såg jag att min ost som jag köpte för en vecka sen börjar redan mögla undertill??? Allså, detta är konstigt! Under mina tre och ett halvt år i kalmar har jag aldrig fått en ost att mögla, men nu är detta andra osten jag har som börjar mögla. Det måste bero på att det är gouda ost. Brukar aldrig köpa den hemma, men här finns det ju nästan bara gouda, iallafall i matvaruaffärerna så här har man inte riktigt så stort val. =(

Fast kom iofs nyss på att gouda är ju inte lagrad lika länge som många andra ostsorter (iallafall inte mina favoriter), så kan kanske vara därför den möglar snabbare?? Eller?
Ajja, får väl helt enkelt leta efter en ny ost när jag ska handla imorgon.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0