förkyld måndag

Idag är det en jobbig dag.
- För det första är jag verkligen genomförkyld nu.. snuva, hosta, huvudvärk, ont i öronen, tänderna och x antal till ställen i kroppen, plus att ögonen inte heller mår så bra.. Det enda jag slipper är halsont och tack för det! Alltså inte den bästa dagen precis...
- Dessutom har det inte blivit så bra sömn i natt. Gick och la mig vid elva igår kväll för att jag hade så ont i huvudet och var allmänt trött. Men då var det ett alarm som lät nånstans, lät typ som en väckarklocka som nån glömt stänga av, men var vet vi inte.. men eftersom både jag och milla hörde det gissar vi på utomhus eller precis ovanför oss. I vilket fall gjorde det irriterande ljudet det ännu svårare att somna. Sen när jag väl somnade så blev det inte så bra sömn då jag vaknade till och från och hade allmänna problem att sova på grund av förkylningen och huvudvärken som inte ville ge med sig. Men tog den sista huvudvärkstabletten vid halv sex imorse och sen dess släppte huvudvärken något och jag kunde sova till klockan ringde halv nio.. =) Alltid nåt!
- Sen när jag väl skulle till skolan upptäckte jag att det regnade och med dessutom motvind nästan hela vägen till skolan så var jag ganska så blöt när jag väl kom dit. Men, men var bara att bita ihop och försöka vara så positiv som möjligt i alla fall. Första lektionen som var sista negotiationslektionen gick ganska så bra, och som tur var behövde vår grupp som city council inte säga så mycket. Därefter lite rast med välbehövligt kaffe innan det var dags för PBL. Och trots att jag glömt alla uträkningar på datorn och missat skickade dem på mailen så att jag kunde skriva ut dem i skolan så gick det bra ändå, även om vår grupp fick starta med att redovisa vad vi kommit fram till. Att dessutom jag sa en himla massa på denna PBL:en i jämförelse med de tidigare PBL-lektionerna, visar att när jag väl kan ämnet och är intresserad så går det bra även om jag är tokförkyld och energin noll. =)

Nu ska jag ägna några timmar åt logistikplanen (som vanligt) och försöka få ihop ytterliggare lite text, sådär en sex-åtta sidor. Sen ikväll blir det sen charity-event på scooter's. Och imorgon blir det heldag i skolan för att skriva maximalt på logistikplanen, då vi på onsdag ska sätta ihop det vi har skrivit hittills och därmed helst vara klara med respektives del. Vaddå stress! Men det är iofs då jag jobbar som effektivast och det blir som bäst!

Imorgon ska jag dessutom försöka träffa Giso, vår coordinator på skolan för att eventuellt försöka ändra nästa module. Men ska kolla upp det lite ytterliggare.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0