it´s broke

Idag hände det som jag bara har väntat på, men verkligen hoppades att det inte skulle hända när ja är iväg. Men självklart gör de det.
Min tandställning som jag har i munnen har lossnat/gått sönder... Har två trådar på insidan av tänderna, en uppe och en nere som sitter fast med fyra limpluttar, en på varje tand (typ )Men idag när vi satt och åt.. eller när jag ätit färdigt kände jag att det inte var som det skulle på tråden där uppe. Halva limplutten på ena tanden den som sitter på trådens ena ände är borta. Vilket innebär att det är ganska så vasst på vänster sida av munnen och ganska så vasst för tungan.. Suck!
Så därför har jag pratat med pappa ikväll också han ska ringa till tandregleringen i krstd imorgon (min gamla tandreglering) och höra vad jag kan/ ska/ behöver göra. Sen lär det blir så att jag får gå till en tandläkare här och försöka få det fixat.. Ser inte framemot det... =( Jag har aldrig haft tandläkarskräck (som tur är!). Men nu om jag ska behöva gå till en som man dels inte vet hur det fungerar här och dels ska försöka förklara vad det är som behöver göras på ett annat språk än svenska så blir jag smått skraj.. Kommer behöva kolla upp alla ord jag kan tänkas behöva på både hollänska och engelska innan jag ska dit, så det verkligen blir rätt.  Men, men! Det är om några dagar det.

Idag blev det en heldag i skolan med fyra olika lektioner från 10-16:30. Var smått segt ett tag när man satt och var hungrig när klockan var halv ett och man visste att det var en timme kvar på lektionen innan det var dags för lunch.. koncentrationen försvann ganska så mycket då kan jag påstå. Men efter god minestronesoppa, färskpressad apelsinjuice och en härlig mörk bulle/bröd med creme cheese, gurka och tomat på (som dock antagligen var orsaken till att min tandställning gick sönder), så var koncentrationen tillbaks igen.

Imorgon blir det verkligen en helt annorlunda dag då vi ska på företagsbesök i Hereenveen. Så då blir det uppstigning vid 7:00 för att sedan vara på stationen vid halv nio och sedan ta tåget kvart i nio. Sen har vi en halvtimme att fördriva i företagets omnejd innan vi ska vara där kl 10:00. Vi har fått en ganska rolig upplysning på hur vi ska vara klädda. Två lektioner i rad nu har Mr. Fransen sagt att det är ingen fel på våran klädsel, men att vi bör ta på oss våra finaste kläder vi har imorgon, då vi dels ska göra ett företagsbesök (viktigt att se proper ut då) och samtidigt ska det vara en lokaltidning där och ta bilder på oss. Då det är mycket intressant att en klass med nästan bara internationella studenter gör ett företagsbesök där. Oj, så intressant! Haha!

Så nu ska jag kolla in företagets hemsida och försöka komma på några frågor till imorgon.. Känns ju bra att det som vanligt är en sida som endast är på nederländska.
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: CaRrO

Ja det e nog egentligen så... Din kamera o jag fotar, men det gör ju att jag nästan aldrig fastnar på bilderna... Jo mitt kalas e ordnat nu... Lisa flörtade lite me Per.



Jag ska kolla på det, jag har fått typ mitt schema klart på jobbet, men vi kan väl ringas vid i helgen o snacka om det?? om det inte blir för dyrt... Vad ska jag frakta mig med för ngt?



Kram

2009-03-10 @ 07:53:57
URL: http://soldatboom.bolgg.se
Postat av: CaRrO

Du får helt enkelt åka till Thailand då... Billig tandläkarkraft. (säger Jenny)



Jag tror de e duktiga där!!



Lycka till!!

2009-03-10 @ 07:57:41
URL: http://soldatboom.bolgg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0