sköna söndag

Idag har jag pluggat.. eller rättare sagt försökt plugga. Att skriva om logistik i ett företag är svårt när man inte vet grunderna om företagets logistik. Sen blev det ett samtal med familjen på skype, var ett tag sen sist så det var kul. De var hos min moster i motala igår eftersom hon fyller år idag.. Och appråpå det så fyller min syssling Elin oxå år idag! Grattis, grattis! Nästa år är det förresten 50 årsfest vid denna tiden, då det är just vad min moster blir då! Herregud säger jag bara! Tyckte att hon nyss fyllde 45 ju!

Hade även Halinda på besök en stund ieftermiddag/kväll för att hjälpa henne med den kassaflödesanalys som hon ska göra.. dock vet jag inte om det gav så mycket. Tog ett tag innan jagkom in i det igen och kom fram till skillnaderna mellan direkt och indirekt kassaflödesanalys. Är ju trots allt två ½ år sen jag höll på med det konkret sist. Samt att man blir smått förvirrade när man plötsligt har alla termer på engelska och därmed måste slå upp typ varje term för att veta vilken som är vilken på svenska. Fast det är bara lärorikt!

Ikväll blev det även ett långt samtal med carro, satt och försökte komma fram till när hon ska komma ner hit. Mitten av maj är planen! Hoppas bara att det blir av med! Hade varit så kul! Hade gärna velat ha ner familjen oxå, men just nu har de inte råd, annars hade de kommit ner i påsk.. Gahh, varför ska det vara lågkonjunktur just nu för! Men ska ta fram min idé som jag har om när jag ska åka hem, så kanske det kan gå lite bättre. =)

Sen efter att jag pratat med carro så blev det lite förberedande till morgodagens PBL och sen har jag kollat på Tv3-play, först vårt bröllop i era händer och sen första avsnittet av Stockholm-Arlanda. Nu ska jag borsta mina tänder och sen krypa ner i sängen och kolla på det andra avsnittet med innan det är dags att sova. Skola 10:15 imorgon!

avslutar med en bild på mig och carro som charlies angels
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0