Onsdag kväll

Idag har jag gjort köttbullar, det är nog första gången det händer och verkligen första gången sen jag kom ner hit. Fick dock började med att köpa potatis och ströbröd då jag inte hade det hemma. Sen blev det köttbulledags. Dock smakade dem inte riktigt köttbullar, mer hamburgare.. Men tror det kan bero på färsen.. Ska försöka hitta blandfärs nästa gång, fast allt är typ en gissningsle första gången man ska köpa nåt. Har kommit fram till att det bästa sättet är att skriva upp vad det heter på nederländska innan man ska iväg och handla så blir det ett moment mindre iallafall. Är ju så mycket lättare att hitta varorna om man vet vad det heter på det rätta språket.

Sen ikväll satt vi och kollade på först vänner, sedan joey och därefter criminal minds. Så hade en skön tv-kväll med allt va de innebär. =) Var länge sen sist alla tre satt och kollade på tv tillsammans så länge.. Annars brukar det bli rätt mycket springande eller att nån sitter vid datorn och så vidare. Men idag var nog alla trötta efter att ha varit i skolan tidigt och sen pluggat hela dan, så tv var det enda avkopplande. Så fort man sitter vid datorn får man känslan av att man borde nog skriva på assignmenten eller göra nåt annat till skolan.

Men nu tänkte jag ta och krypa ner i sängen och kolla på ett avsnitt av lipstick djungel innan det är dags att sova.. Är skola 8:30 imorgon med så behöver helst 8 timmars sömn innan dess. Nattens sömn blev dessutom lätt störd av stormen som var utanför och på grund av den och väderspänningarna som är just nu så började händerna värka vid fyra i natt, så då är det ännu svårare att sova. Men efter en värktablett så somnade jag. =) Men hoppas att det inte blir likadant i natt. Tror dock vinden har lagt sig nu.. men man vet ju aldrig om den börjar igen. Vädret här är ju inte att lita på.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0