gårdagskvällen och en konstig dröm

Igår kväll blev det lite andra planer än vad det var tänkt. Blev lite förfest hör hos oss. Jag, Satu, Svetlana och Halina drack lite vin, pratade om skola, eurovision, likhet olikhet mellan länder med mera och lyssnade på musik. Sedan vid tolv cyklade vi ner på stan och hamnade på scooters. Där det var riktigt fullt med folk! Var hemma vid två, då kände nämligen jag att det var lagom för mig. På tredje dagen i rad när man festar är man kanske inte riktigt på topp!

Idag sov jag till halv tolv.. eller vaknade iofs vid sex tiden och hade jätte ont i händerna/armarna, och att det var jättevarmt i rummet (som vanligt!). Men efter att ha gått upp och öppnat fönstret och tagit en värktablett så somnade jag igen. Sen vaknade jag vid halv tolv istället, efter att ha drömt jättekonstigt. Drömde att jag blev skjuten och senare misshandlad m.m. Och dessutom av mina gamla killklasskamrater från mellanstadiet typ.. Helt mysko dröm! Låg i alla fall på sjukhuset i några månader (?) och blev en flitig bloggare (vad finns annars att göra på sjukhus liksom) och sen var jag plötsligt på en gala av något slag, och då vaknade jag såklart!  Helt mysko dröm i alla fall! Skulle inte vilja ha den tolkad... eller kanske man skulle det?!

Ajja, nog om det. Idag har det iallafall blivit en slapp dag. Det enda jag gjort är att jag cyklat några kvarter bort för att handla. Annars har det blivit att jag varit hemma hela dan. Hade tanke på att ta mig ner till stan. Men hela eftermiddagen har det regnat typ, så då kände jag inte riktigt för det längre. Blir ju inte frivilligt blöt om jag säger så.
Däremot sitter jag nu och funderar på om jag ska ta mig till Halina ikväll eller inte. Är ju alltid kul att umgås med tjejerna, men är lite sugen på att bara ta det lugnt oxå. Fast det kan jag ju göra vilken annan kväll som helst oxå. Ajja, har en halvtimme på att bestämma mig innan jag måste göra mig i ordning isåfall.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0