en kväll med plugg, tv och magistersökning

Jag fattar inte vad det är med mig... Det var nån (jag) som sa att jag skulle gå och lägga mig i vettig tid ikväll.. men ändå sitter jag här nu och klockan är över ett! Jaja, det är tur jag inte har skola imorgon förran kl 18:00, kan både sova och plugga då trots allt. För imorgon ska det pluggas. Först nederländska.. ja, det är lite tjat om det just nu jag vet.. men har deltest på det imorgon, så måste ju vara lite mer förberedd på det än bara en lektion precis innan. Dock är jag glad att vi har ett skriftligt test och inte ett muntligt eller hörförståelsetest, för jag har fortfarande inte fått kläm på alla konstiga bokstavskombiationer som ger olika ljud.. även fast det egntligen är toklätt, då det i vissa fall är mer likt svenska/skånska än nåt annat språk, men sen ibland så är det engelskt uttal som gäller på andra ord.. Ja, förvirrat! Så därför är jag glad att det är skriftligt test som gäller. då gäller det bara att få rätt på bokstäverna i ordningsföljderna, som att ett ord som uttalas lök, stavas antingen leuk eller lijk beroende på situation. Eller att je, jij, jÿ och u betyder du allihopa, men används olika beroende på situation.. Haha, ja, det är smått förvirrat det här..  Men hoppas att morgondagens plugg kan ge lite påminnelser. Satt några timmar med det innan idag också.

Ikväll har det även blivit en del logistik diskussion. Är så skönt att både jag och satu är managers för logistiken.. det gör att man kan hjälpa varandra. plus att jag får lite inblick i deras företag.. iallafall logistikdelen, vilket är stor fördel för oss! ;) Och ikväll kom vi in på olika termer och skillnaderna på dem, så satt och kollade upp dem och massa annat sen ett tag. Vilket gör att eftersom jag alltid använder exempel som ligger så nära tillhands som möjligt för att förklara, så ger det bara extra mycket underlan för att kunna föra en diskussion när jag skriver sen.

Sen blev det lite tittande på svt-play och därefter fick jag för mig att börja söka program/ kurser till hösten, så nu har jag sökt två olika magisterprogram iallafall. I växjö och i lund.. får se om det ska bli nåt mer och vilket som ska gå som prio ett och två osv. Vet inte riktigt vart jag helst vill hän och vilket jag helst vill läsa. Ajja, har en månad på mig att bestämma mig, så lär nog bli några vändor till där.

Men nu ska jag sova! Så att jag iallafall är uppe till tio imorgon!
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Crazy one

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-17 @ 07:29:10
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0