fredag

Läser på kristianstadsbladets hemsida att gymnasieeleverna ska börja betala för skollunchen. För att rädda budgeten för barn och utbildningsförvaltningen, då de måste spara pengar. Det första jag frågar mig är, jaha, så det ska bli av nu? Var ju tal om detta redan när jag gick på gymnasiet för 5 år sen. Så ska bi spännande att se om det verkligen blir av nu. Och när jag pratar med familjen nästa gång förväntar jag mig att få höra mammas åsikt, eftersom hon jobbar med maten för två av stans gymnasieskolor så får de ju lite mer ingående information om det, än vad som står i tidningen. (bilden i tidningen är förresten från mammas jobb, alltså min gamla matsal) =)

Men nog om det. Över till en kort uppdatering av min dag istället.

Började skolan nio! (usch för dessa tidiga tider, är ju helt död när halva dagen har gått, eller iallafall slut på energi) Hade som vanligt  på fredagar bara PBL idag.. Med mig som chairperson. (så nu har jag avklarat den biten oxå.) Dock vet jag intehr det gick. Kunde nog effektiviserat det lite. Blev lite segt när varje företag skulle redovisa respektives promotion delar. Men, men allt kan man ju inte vara bra på att förutse.
Efter PBL:en blev det till att sitta kvar i skolan och skriva på nästa task. ICT i Logistik... det är nog det som är mest komplicerat än så länge. Och den delen är min huvuddel att skriva om.. huvva! Fast känner att jag har mycket att ta nytta av sen jag läste inköp för snart ett år sen. Där var det ju en del logistik med.. Ibland är det bra att ha läst länge.. dock är denna kursen typ en upprepning av allt som jag läst innan...är ju lätt så när man läser på en annan högskola/universitet och i ett helt annat land... så vet inte om jag kommer lära mig nåt nytt.. men nåt blir det nog. =)

Nu tänkte jag ta mig iäg och träna.. Blev ju inget av det igår, då jag inte kände för att bege mig ut regnet för att cykla och träna.. Men idag ska det bli av!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0