Om 11 dar!!!

Japp, om 11 dar kommer Carro-lallo hit!! Ska bli såå skoj!!
Min andra halva (för det är typ det hon är) ska få uppleva nederländerna med mig som "guide" i tre och en halv dag! Kan ju bara bli galet och skoj! Leeuwarden ska självklart upplevas och sen blir det en lite tid i Amsterdam med, sen får vi se vad mer det blir! Är ju C:s första utlandsresa på turistigtvis så måste ju därmed göra den lite turistig såklart!

Igår blev en mycket rolig kväll.. Var hos Steffi, där vi började spela poker vid tio och den pokeromgången tog minst 3 timmar tills en vann... Kan man säga att det var smått segt i slutet! Sen hade vi lite diskussioner om språk och bokstäverna som bara finns i vissa språk, alltså Å,Ä,Ö, de danska och norska bokstäverna, Ü och det tyska sch-bokstaven av S och Z. Och sen blev det lite svenska lektion oxå..  Mycket intressant.
Därefter bar det av ut till Gloppe vid två tiden, fast på vägen stannade jag och A-K till och köpte var sin Kipburger (kycklingburgare) då vi kom på att vi var hungriga! Sen blev det några timmar på Gloppe pratandes med en massa olika folk. Är alltid lika kul när folk upptäcker att jag är från Sverige... alla ska fråga både det ena och andra och sen försöka sig på att säga lite svenska ord, fast det är inte ofta jag hänger med på vad det säger.. Men det är kul ändå! Vid halv fem bestämde jag mig iallafall för att gå hem så vid fem tiden var jag i säng! Dock alldeles för pigg för att sova, så blev lite korsordslösning innan jag somnade.

Idag har jag pratat med carro, pluggat nederländska och kollat på ett så ska det låta program. Mycket mer aktivt kommer det nog inte bli för trots att det nu är uppehåll så hänger regnet i luften och innan kom värsta ösregnet.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0