två mobiler

Alltså kom nyss att tänka på det här med att ha två mobiltelefoner. Det verkar bli mer och mer vanligt men varför egentligen? För att man ska kunna bli nådd överallt på både egen och jobb mobil eller?
Okej, för tillfället har jag och ett antal av mina vänner här två mobiler, men det beror på att vi har två simkort, ett från vårt egna land med abonnemang och ett kontantkort för nederländerna. Så här går faktiskt de flesta av oss omkring med två mobiler. Men om man inte är i den situationen som vi, varför går man då omkring med två mobiler? Till exempel när vi var på McDonalds i Haag så var de två tjejer som satt vid bordet bredvid och både två hade två mobiler var som låg på bordet framför dem. Why liksom? Och detta var dessutom en lördag, ingen jobbdag liksom så några jobbmobiler lär det inte ha varit. Så varför ska man då ha två mobiler?
För min egna del tycker jag bara att det är jobbigt. Men det är det billigaste och mest optimala sättet. För vill jag ha tag på nån i Sverige så är det billigast att använda mitt svenska nr/ simkort och vill jag ha tag på nån här, så är det mitt nederländska nr/ simkort som gäller.

Ajja, slut funderat om det nu. Nu är det dags att sova istället. Plugga och skola imorgon och så lite gruppmöten. Sen ska jag hinna med en runda ner på stan också har jag tänkt och försöka hitta försenad födelsedagspresent till carro, vad det nu ska bli..?
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0