funderande och planerande

Är mycket tankar och planerande i huvudet nu. Har ägnat en tid av kvällen åt att fundera över tid och dag att åka hem.

Börjar ju närma sig även om det är många saker kvar att göra här innan dess. Men om tre veckor åker Tündi och veckan efter åker jag och de flesta andra. Dock är inte datum eller tid bestämt än. Det är just det som jag och oscar via msn har suttit och funderat på och kollat upp ikväll.

Tankarna har verkligen gått runt, allt från att:
  • ta flyget kl 10:25 på midsommarafton vilket innebär att vi bör åka härifrån senast 06:00 (glöm det! - dessutom svårt att lämna in nycklarna och att städa kl halv fem, fem på morgonen är nog inget Satu och Milla gillar)
  • Sen funderades det på att ta sista flyget dagen innan midsommar = komma hem mitt i natten (blir fortfarande lite stressigt att lämna leeuwarden och kommer hem mitt i natten -> mindre bra alternativ).
  • Därefter tankar om att åka på midsommardagen
  • eller spendera natten i Amsterdam mellan torsdagen och fredag,
  • sen kom vi på att kolla upp andra flygbolag med bättre tider, så man varken behöver åka från leeuwarden alldeles för tidigt eller komma hem sent (var dock hiskeligt dyra, sådär 3000 kr dyrare!),
  • kollade istället flyghotellspriserna för en natt (nja, kanske inte),
  • Och sen kom jag på idén att ta ett sent tåg härifrån på torsdagskvällen, så man hinner med allt man ska göra här den sista dagen (packa, städa, lämna nycklar osv.) Och sen spendera natten (sådär 4-5 timmar) på Schiphol, (som så många andra backpackers brukar kunna få göra), och därefter ta första flyget hem på midsommarafton! Då kommer vi hem i vettig tid på midsommarafton, kan fira midsommar i Sverige osv. =) 
Dock är inget bestämt än, kan ju komma på någon annan lösning. Men den idén ska vi fundera vidare på iallafall!


Men då kommer man istället till nästa fråga, vad ska jag göra på midsommarafton om det nu är så att jag kommer hem till dess?
 Iofs, så brukar det lösa sig. Har ju de senaste åren haft ett antal alternativ att välja mellan, så det lär nog inte vara några problem i år heller. Har ju dessutom nämnts något om en inflyttningsfest i förbifarten och eftersom jag nu fått flyttsms så bör det var ganska så aktuellt med sådan lagom tills dess!
Fast som sagt! är bara tankar och funderingar än. Planeringen tar vi när det är lite mer bestämt!

Nu blir det till att se någon tv-repris eller film och sen sova!
Imorgon blir det upp i vettig tid för att ägna förmiddagen och fram tills halv tre-tiden åt att fortsätta räkna på min nyckeltal och sedan skriva lite om dem. Har suttit några timmar idag. Men det är lite krypiskt och tar lite tid när det är andra begrepp än dem man är van vid som används. Till exempel att i bokens exempel så används mindre vanliga begrepp, allt visas inte som bör visas osv. Och framför allt är det ett produktions/handelsföretag som används i exemplet och jag ska räkna på tjänsteföretag (eller i vilken sektor flygbolag nu ligger i), där är det lite skillnader när man ska räkna nyckeltal! Man kan till exempel inte räkna på lagrets omsättningshastighet och är som sagt lite andra begrepp som används när det handlar om tjänsteföretag istället för handelsföretag! Behöver jag säga att jag retat mig på detta några gånger idag.. :S
Därför blir det till att fortsätta imorgon istället. När jag sovit lite på det. ;)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0