måndagskväll/natt med åska och blixtrar

Då tar vi det jag hade tänkt skriva om i förra inlägget. Gårdagens kväll!
Blev som sagt lite fest med början hos Frida och Lollo på Kanaalstraat. Där blev det vin, drinkar, öl och prat och en härlig blandning av musik. As it should be! =) Nånstans mellan allt prat och musik började det även regna, åska och blixtra ute. Och det var ju inte heller ett väder som drog förbi sådär som det brukar göra i Sverige. Nä, det gick bara runt leeuwarden. Och nån gång tror vi faktiskt blixten slog ner i nåt med, för jäklar vad det smällde och lös till! Men trots ovädret ute så fortsatte vår härliga fest och vid två var det dags att ta sig ut och ner på stan. Med huvor på och inlindning av sjalar m.m runt huvudet så cyklade vi till room 91, där blev vi sen i en timme innan vi fortsatta till Fire för lite mer drag! Room 91 var premiär för oss, men inte så bra intryck. Spelade lounge-musik blandat med techno på dansgolvet. Nja, intressant blandning, men inte den bästa! Så vidare till Fire där vi stannade ett tag, Lollo fick en kviller känsla och satt och skrattade ett tag åt, ja, det är en fråga?! Pratade även med en mycket konstig holländare, som verkligen inte trodde jag och lollo var från sverige. Bara frida för att hon är blond, sen trodde han lollo var från danmark och jag från iran/irak (ehh?). Sen dansade vi loss på dansgolvet lite innan vi begav oss hemåt i regnovädret. Då åskade och blixtrade det fortfarande. Som sagt det där med att ovädret bara drar förbi, kunde man ju glömma här, under fem, sex timmar kom och gick åskar och blixtrarna här ideligen. Och när jag väl kom hem efter en snabb cykeltur (ville ju inte riskera att vara ute i blixtrandet för länge) så var jag tokblöt!



Jag efter en cykeltur i ösregn
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Jennie

Cykla i ösregn kan inte vara det roligaste :P

2009-05-26 @ 14:25:48
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0