Keukenhof och Haag

Efter 12 timmar iväg, så är vi tillbaks i leeuwarden igen. Åkte vid åtta imorse och vid åtta nu ikväll körde vi in i leeuwarden. Därimellan har vi kört Road Trip till Keukenhof och Haag, och så därmed passerat ett antal städer till bland annat Amsterdam och vår kära flygplats Schiphol, där vi alla har varit (utom halina då)! Nästa gången jag passerar där blir nog om en och en halv månad när det är dags att åka hem..

Efter lite felkörning... eller felkörning och felkörning, halinas GPS visade in oss på konstiga småvägar och avstängda vägar! Så kom vi tillslut fram till Keukenhof. Var ju inte bara vi som fått för oss att åka dit precis.. Folk och bilar var där en hel del! Men är ju kanske inte så konstigt, för är det ett ställe man ska till för att se tulpaner och många andra blommor så är det just Keukenhof. En jättestor park med massa tulpaner, andra blommor, träd, buskar och skulpturer och allt vad mer som kan tänkas höra till. Under våra 1½-2 timmar där hann jag dessutom med att höra några äldre damer som pratade norska och sen när vi var på väg mot utgångn gick det förbi några äldre damer som pratade kristianstads dialekt!!! Åh, vad länge sen det var jag hörde den dialekten och vad förvånad jag blev fast samtidigt glad! =) Inte bara jag från kristianstads omnejder där idag! =)


Vid tolv, halv ett begav vi oss sedan vidare till Haag, Där det oxå blev en del småvägar och passeringar genom vägarbetsområden m.m. Och jag konstaterade mer än en gång att Halina är en jättebra bilförare, men att följa skyltar och låta bli GPS:en är inte hennes sak! När GPS:en visar fel och vi andra har ett någorlunda hum om vart vi ska så ska hon ändå följa GPS:en. För henne har GPS:en alltid rätt känns det som.. gahh.. blir smått irriterad på sådana personer. Och lokalsinne är inte riktigt hennes starka sida heller. Kan ju säga att det var ett antal gånger jag funderade på att höra om jag skulle köra istället. Men höll det till att bara fundera på det och försöka hålla irritationen inom mig.

I Haag blev det gående på shoppinggatorna, mat på KFC (väldigt gott och skönt att slippa McDonalds/Burger King för en gångs skull!), lite shopping, lite tittande på Parlamentet, vilket egentligen inte är så mycket att se.. iallafall inte när det inte är en massa högt uppsatta personer och politiker där, och avslutningsvis glass på McDonalds, innan vi åkte tillbaka till leeuwarden igen vid sextiden.

 

Parlamentet


Ekonom som jag e så var jag ju bara tvungen att ta foto på finansdepartementet i Haag


Schiphol



Sen jag kom hem vid halv nio har jag lagat mig en god pastasallad, fast dock saknades avokado som jag alltid har i i vanliga fall. Den där lilla krämigheten försvann, men funkad även bra med färska champinjoner i istället. =) Nu blir det en film eller lite repriser sen sova.. Är ganska så seg efter mycket gående plus bara fyra timmars sömn i natt eftersom jag kom hem vid halv tre i natt och skulle upp vid sju! Men det är sånt man får ta!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0