härlig helg och This Is It!

Är hemma igen efter en helg i Kalmar! Har haft en toppenhelg med madde där vi hunnit med hur mycket som helst och cyklat himla mycket!!

I fredags efter att jag 45 minuter försenad kom till kalmar med ersättningsbussen, blev jag uppmött av madde vid stationen och skjutsad på cykel hem till henne för att lämna väskorna och byta om lite. Sen tog vi cyklarna ner (upp) till stan igen för att gå till Mollys och äta tacobuffé. En av maddes och mina traditioner lite då och då när jag bodde i Kalmar. Sen fortsatte vi med kalmarnostalgi (i anna-madde tappning) resten av kvällen oxå, vilket innebär film och ha en skön slappekväll! =)

I lördags körde vi effektivitetsdag, med en cykelrunda ut till Hansa-city på förmiddagen/lunchen. Riktigt mycket affärer som öppnat där nu sen ja flyttade från Kalmar. Fast sen kan man under hur det kan gå runt med tre lindex-, två kappahl-, två H&M och två vero moda-butiker i kalmar, bara undrar?!
Efter vår shoppingrunda blev det vidare till stadsbibblan för att få några timmars plugg gjort. Insåg väl där att det är första gången någonsin jag varit på stadsbibblan i kalmar. Och då har jag ändå bott i kalmar i 3½ år... ja, så kan det bli!
Lördagskvällen blev det lite god matlagning hos madde, färsk pasta och laxsås, där jag stod för skärningen av laxen, pastan och dukning och madde för resten. Himla bra uppdelning där. =) Sedan begav vi oss till biostaden för att se This is it! Michael Jacksons film som jag velat se hur länge som helst och som verkligen var helt underbar! Var inte långt från tårarna och hade min favoritlåt kommit så hade jag definitivt gråtit! Men rös i kroppen gjorde man många gånger och en mer fantastisk sång&text-skrivare är det svårt att hitta! Och hans scenspråk! Åh, ryser bara jag tänker på filmen! Det är verkligen en sådan film som man måste se, oavsett man är fan av MJ eller inte! Och vilken konsert det hade blivit om den hade blivit av!


Efter bion gick vi till o´learys och tog en öl/cider för att få känna lite kalmar-utelivs-puls och prata av oss lite mer innan sömn. 

Idag har det blivit ännu lite mer plugg, fast på högskolebibblan denna gången och där kände jag mig riktigt mycket hemma. Vilket nog beror på att jag trots allt under mina 3½ år i kalmar har bott i kvarteren runt om bibblan, och dessutom har spenderat x antal timmar på bibblan. Och sen blev det lite cyklande hit och dit och sen lunch hos madde, innan jag vid halv fyra fick skjuts av madde ner till stationen och tåget för att åka ner mot skåne igen! =)

En mycket härlig helg helt enkelt, fast dock hann/ blev det inte att jag träffade alla jag ville, men det kommer fler gånger! =)
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh vill verkligen se den filmen, ska se om jag kan få med mig mamma på den.

2009-11-16 @ 21:34:18
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0